onsdag 18 november 2009

Tänkt om...

Mina första muddar skall bli stilrena. Jag kommer bara att jobba med pärlorna och med rostfärgat alpacagarn.

Testmudden har blivit lite för lång så jag kommer att minska från 50m till 40m på stickor 1,5.
Dessutom kommer jag att göra ett tätare pärlmönster. Jag kommer att göra den här varianten:
Ursprungligen hade jag tänkt detta men jag tror inte att pärlorna sticker ut tillräckligt för att ge någon effekt.
Dessutom skall jag sticka så hårt jag någonsin kan även om jag tycker att stickor 1,5 är som tandpetare att hålla i.
Med andra ord- jag tar nya tag och fortsätter min kamp med eller mot (?) muddarna.

2 kommentarer:

  1. Med! Kommer att bli jättesnygga tror jag. Garnet kommer att räcka till ett par randiga också.

    SvaraRadera
  2. Ok. Jag uppfattar vinken... Jag skall utmana mig själv ännu mer.

    SvaraRadera