fredag 4 juni 2010

Lite dagen efter...

Igårkväll var jag totalt slut. Jobbet med att sätta garnsortimentet framöver har legat och gnagt och tagit det mesta av hjärnprocessorn de senaste dagarna och faktiskt veckorna. Igår när Rolf från Coats lämnade oss vid 18-tiden så var besluten tagna och musten gick ur mig. Nu är det bestämt. Tant Thea kommer att erbjuda ett Rowansortiment framöver. Några garner kommer in direkt några kommer till hösten och några kommer att fasas in. Det skall bli jättespännande. Rowan designen är ju i en klass för sig och färgskalorna på garnerna är också helt makalösa. Antagligen kommer jag att ha Rowan in till vänster i butiken för där finns bra utrymmen och plats för att hänga modeller.


Direkt efter det att Rolf lämnade lokalen så anlände stickcaféstickerskor. Här utfördes spetsstickning av Muirsjal, uppläggning av möbius à la Cat Bordhi, strumpstickning och massor av andra grejor. Själv började jag på en sjal i Plassards Spirale. Tant Thea har nämligen köpt in det garnet och snart kommer foto på lite grejor.


Min tunika i Tedman & Kvists Oh Mercy Me är klar och den blev riktigt sommarläcker. Skinnbanden och skinnblommorna från Onion är en kanonkombination. Och den är inte sned i halsringningen. Den bara ser ut så på bilden.




Behövde något enkelt att sticka på i butiken och jag startade med en härlig garnhög. Dessa garner skall få bli en skön sommarsjal. Stickor 12 så det kan inte ta så lång tid, eller hur?




Nu skall jag förbarma lite över en tvätthög innan jag tar mig ner och avlöser Catthis. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar