fredag 10 december 2010

Tomteverkstaden - öppen!

Här pågår febril aktivitet. Vi stickar och pysslar och pysslar och stickar.

Själv knåpade jag ihop en rolig mössa härom dagen. Faktum är att den blev så mysig att jag skulle vilja använda den istället för att ha den på ett modellhuvud. Vem vet kanske den blir ledig till våren. Mönstret finns i både barn och damstorlek och det gick åt 2 nystan av Sirdars Indie. Garnet finns i 7 färger. Det är mössan till vänster och den till höger är ju den vi gjorde i Heavens Hand för ett par veckor sedan.


Catthis har stickat en poncho som är en gigantisk färgklick. Hon har använt raggsocksgarn till den. Det gick åt 3nystan och den passar en flicka på 4-6 år. När vi haft den i skylten en liten stund kom en kund in och beställde en som julklapp till en 2-åring. Riktigt roligt!


Idag kom en underbar leverans med mer Heavens Hand och Kureyon. Just Kureyon är nytt för Tant Thea, för tidigare har vi bara haft Kureyon sock. Magiska färger. Vet inte vilken kulör jag skall välja till första halsmudden.... Alla är ljuvliga precis som Noros garn brukar vara.


Igår fick vi även påfyllning och lite nya färger av ONIONs Dyed mohair och Baroque. Min personliga favorit är färgen Ink (fjärde från vänster på översta bilden).



Vågar knappt erkänna det men nu har jag haft en virkning i händerna igen. Är det abstinens efter julkrubban i alla fall? Vill inte riktigt tro det utan det är så att min mobil behövde ett fodral. Tappar den lite då och då och trots att den har två år på nacken så gillar jag den och den kan gott få hänga med ett tag till. Under tiden kan den få vara skyddad mot nycklar och annat som rispar. Det blev ett riktigt juligt fodral i röd och grön Catania. Virknål 2mm och fodralet har inspiration från boken "Virka muddar" av Maria Gullberg. Boken finns att köpa i butiken.


Sent på eftermiddagen igår kom Ingrid Hultgren in. Hon var på jakt efter lite effektgarn och köpte Brazilia från Coats och Lambada från Tedman Kvist. Vi började prata inspiration och då visade Ingrid sin tröja som hon helt designat själv. Kolla in den! Helt magisk! En sådan vill jag ha, snälla Tomten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar