måndag 25 juli 2011

En stickstämma senare

Kom hem igår full av upplevelser.

Det var kurser - Sticka picoter på längden och tvären med Triinu Andreassen, Måla garn med Maria Gustafsson, Sticka med två färger och våga klippa med Helen Wallin och sist Flerfärgspatent med Maria Gustafsson.
Det var människor bakom bloggar - Tant Kofta, En till stickblogg, Tålamodspåsen, Tillbaka till Ruta Ett mfl
Det var jättegod mat - Önnestadsfolkhögskola och Restaurang Allé
Det var trevliga föredrag - Inger Olsson pratade om Spedetröjor, Annemor Sundbø , Symboler i strikkekunsten som et universelt språk och det var Boel Matzner om Turkiska strumpor.
Det var en fantastiskt fint planerad stickstämma. Allt klaffade. Inte ens vädret rådde på den positiva stämningen.

Tyvärr var jag så inne i allt att kameran blev liggande. Fick i alla fall taget ett par kort på min sjal som genomgick en stor förändring under dagen med färgning.



Den började i offwhite och slutade i massor av underbara gröna nyanser. Gissa om jag är nöjd???

Och så här såg Malins och min toalett ut dagen efter färgningen. Garn, garn massor av fuktigt garn:)

2 kommentarer:

  1. va underbart härligt du ser ut att ha haft :)

    SvaraRadera
  2. Jag reste hem alldeles salig och trött. En sådan upplevelse jag haft!

    SvaraRadera