torsdag 21 februari 2013

Hemlisar

Lika roligt som det är att ta fram ett mönster till en tidning lika frustrerande kan det vara att vänta på tryckning.

Bild lånad från Allers
Denna veckan är det handarbetsbilaga i Allers och jag har tre mönster med.

Det blev färdignedhasade strumpor som för mig fick namnet Petronellas strumpor och tillhörande veckade muddar.
Först plockade vi ihop andra färger men det röda strumpgarnet och Zauberballnystanet blev en riktig färgexplosion tillsammans.

Bild lånad från Allers


















Tredje mönstret är en sjal som jag döpte till "Strålande sjal" eftersom jag tycker att det är strålar som pekar utåt och fortsätter i picotkanten. Den stickade jag första gången i Cool wool från Lana Grossa men till tidningen bytte vi färger och garn. Nu när sjalen har "kommit ut" så kommer nog min blåa sjal att finnas runt halsen på mig titt som tätt.


Bild lånad från Allers

Är jag duktig så uppdaterar jag Ravelry nu direkt för denna typ av projekt har en tendens att aldrig bli ordentligt dokumenterade där. Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar