måndag 8 juli 2013

Det är en viss skillnad mellan en femhörning och en sexhörning

Drog igång ett nytt projekt i helgen och köpte hem mitt mest omfattande mönster någonsin. Happypotamus av Heidi Bear på 34 sidor!!

Nu är det ett sedan länge konstaterat faktum att jag inte gillar instruktionsböcker eller "annan bra att läsa information", utan jag kör helst på själv och är nöjd om jag fattat de stora delarna och sedan löser jag problem efter hand.

Den taktiken använde jag även här när jag började på min lilla flodhäst. Kollade in bakbenen och satte igång med att bygga på över baken och sedan kom jag fram till anslutningen mellan mage och bakben och då gjorde jag en hemsk upptäckt!! Bakbenen bestod inte alls av två ihopvirkade femhörningar. De bestod av en  femhörning och en sexhörning. Där var anledningen till att jag fattades en sida att virka ihop med min nya ruta. Grrr!


Tur i oturen var väl i alla fall att jag bestämt mig för att virka ihop "on the go" och på det sättet slapp sprätta stygn för stygn.


Idag skall jag alltså börja om och göra rätt. Kanske kontrollera mig själv någon extra gång också. Jag kan ju ha lärt mig något av detta. F-n trot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar