fredag 17 januari 2014

Smått är sött

En liten fin stickad babykofta har gjort entré. Just nu ligger den i skylten efter det att julpyntet åkt ut.

Den är stickad i Langs Mille Colori Baby och efter ett mönster från Garnstudio. Randningen blev så fin. Modellen är lite flickig med den lilla klockningen nertill men jag tror vi skall sticka upp den rak nertill så ger det valmöjlighet. Jo jag vet genustänk... men många mormödrar och farmödrar har väldigt klara uppfattningar om flick- och pojkfärger där jag är mycket mer uni. Men en kofta med vidd nertill blir lite flickig även för mig.


Margareta är den snälla stickerskan.

2 kommentarer:

  1. Den blev ju jättefin, ser framemot den raka modellen med.

    SvaraRadera
  2. Det är jättefin ! Jag har precis köpt garn. Tänkte försöka med den raka modellen. Undrar vilka stickor har du använt?

    SvaraRadera