fredag 31 augusti 2012

Det bidde ett par mobilfodral

Maken lyckades förlägga sitt klassiska mobilfodral i sommar och började titta efter något nytt.
Själv var jag i behov av att bryta mönstret och virka lite i stället för sticka.

Så det började med ett mobilfodral till makens Iphone. Men så snart det var klart så började jag på ett till min egen mobil. Jag har ju en lite äldre modell men det gäller ju bara att göra ett par luftmaskor färre när man börjar. Sedan mäter man ju enkel när fodralet känns lagom och sitter som en smäck på mobilen.

Jag har virkat med Lana Grossas häftiga Secondo. Iphonefodralet gjordes med virknål 1,75mm men sedan bytte jag till 2mm när jag gjorde mitt. Fodralen blir fasta och smiter fint åt kring mobilen. Du behöver inte sätta någon knapp!

Secondo har jag hemma i marinblå, vit, mossgrön, orange, grå, rost och djuplila. 55% bomull, 25% polyamid och 20% silke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar