måndag 20 januari 2014

Lite färg och energi i kylan

Idag har vi kallt till och med i Skåne. Själv har jag byltat på mig i svart tjock långkofta för att inte frysa i butiken men allra helst hade jag velat ha något mer färgsprakande idag. Jag kände för det men får nöja mig med en sjal.

Om jag inte behövde ta hänsyn till att det alltid är kallt i butiken när det är kallt ute, då hade jag valt den senaste koftan vi stickat upp. Så användbar. Bra modell, fin skärning, underbart garn och läckra färger.



Garnet är Lana Grossas Cool wool Big och det är precis lika härligt som de andra två tjocklekarna som finns. Har ju stickat rejält mycket i den kvaliteten och jag älskar flytet jag får när jag stickar, jämnheten jag får i maskorna och strukturen. Att det sedan är väldigt mjukt och skönt att ha på sig och bra att tvätta, gör ju inte saken sämre. Modellen är hämtad ut Filati Classici udg 4 (modell 11).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar