onsdag 2 juli 2014

Inspirerande kund och sista flyttaktiviteten.

Har en Norotokig kund ifrån Laholm. Hon har alltid nya idéer till projekt som poppar upp och jag blir lindrigt sagt inspirerad. Just nu är det koftor som virkas.

Kofta nr 1 är så gott som klar. Fattas bara lite kring halsen. Men vilken ljuvlig skapelse i Noro Taiyo 4ply. En energikick av färger. Storgillar!


Kofta nr2 är ljus i olika nyanser. Den är gjord med sexkant som startar i ärmhålet och växer utåt.

Vi funderar på om det kan vara ett uppslag till en kurs i höst. Någons om känner att det skulle vara kul att lära sig virka sådan? Mycket användbart som barnmönster för när ärmarna blivit lite för korta så är det enkelt att virka på ett par varv både i nederkant på bålen och på ärmarna.


Nu är Tant Thea helt flyttad. I måndags storstädade jag gamla butikslokalen och överlämnade nycklarna till hyresvärden på kvällen.
Har en underbar känsla av att det var helt rätt beslut att lämna lokalen. Faktum är att jag inte hade tendens till tår i ögat under hela den processen. Snarare tvärt om, faktiskt.


Måste visa en superförbättring som kommit i och med flytten. Mitt dokumentskåp. Min bror hade lagt ut sitt dokumentskåp på blocket men tog bort annonsen när jag visade intresse. Nu drar man bara ut en låda, letar fram mönsterhäftet och plockar upp. Tidigare lyfte men fram en tung tidskiftsmapp, letade och lyfte tillbaka. En avsevärd förbättring!


1 kommentar: