fredag 15 augusti 2014

Kontrollfreak - that's me

Alla vet hur det är när man flyttar. Allt börjar strukturerat och man börjar med glas och sedan packar man alla böcker. Lådorna märks och man tycker att kontrollen är total. Men förr eller senare så kommer man till det där sista småttiga. Det som inte passar ihop med något och till sista har packningen övergått till att bli i plastkassar... Visst är det bekant?

Det här förloppet är naturligt i alla flyttsammanhang även för garnbutiker. Tyvärr.

Hos oss hamnade garner blandat i plastbackarna. Vi hade bråttom och behövde bli klara för att öppna.

Om man betänker att jag har ett tämligen stort kontrollbehov så förstår man att de två månaderna som förflutit ibland har frestat på. Jag har vetat att jag haft garn men jag har ibland inte hittat det. Usch!

Förra veckan och denna veckan har större delen av höst/vintergarnerna kommit. Tretton stora lådor. Och med dem kom det naturliga tillfället att plocka igenom allt och sortera allt.


Till min hjälp har jag haft My-Louise. Vi träffades när Mia och jag arrangerade Uppstickaren och My-Louise gick Estetprogrammet och visade upp sitt garnprojekt på "Cat walken".

Efter 2 dagar har nyheterna hittat sina platser i hyllan och allt annat har strukturerats. Nu till sist blev det tom tid till att gå igenom mönster och sortera ut gamlingar till reabacken.



Mission completed! Mitt kontrollbehov är tillfredsställt för denna gången!

2 kommentarer:

  1. What's up mates, pleasant paragraph and fastidious arguments commented here, I am truly
    enjoying by these.

    my webpage do seo

    SvaraRadera
  2. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như địa chỉ bán máy đưa võng ở đâu uy tín.

    SvaraRadera