lördag 17 oktober 2009

Min stil!

Min upprepade mössa blev en lyckad basker! Efter ett par försök så fick jag till den mer uppåtstående stil som jag sökte. Satt hemma på onsdagskvällen och vek det gamla innerfodret (helsvarta resårstickningen) dubbelt och stickade ihop det. Hann sedan börja på själva baskern. På torsdagseftermiddagen och kvällen var jag på kurs i Stockholm och när min kurs var slut och jag satt mig tilrätta med min stickning på mitt hotellrum, så märkte jag att jag tagit ut lite mycket och att baskern fått kantarellform. Helt fel! Jag repade upp och tog ny fart. Igår när jag var tillbaka hemma insåg jag att jag låtit kanten, innan jag börjat ta in för själva "locket", bli lite för hög. Jag repade upp igen och lyckades sedan få till det riktigt bra alltmedan jag Idol och Taxi driver rullade på TV:n.





Klar och den blev precis i min stil! Nu har jag lagt upp 400m och stickar en halsduk på längden av det garnet som finns kvar. Tur att man är gräsänkling och kan snöa in lite bland maskor och garn.


När jag var i Stockholm passade jag på att besöka Marias garn och bara njuta av en oerhört inspirerande miljö. Kunde givetvis inte låta bli att köpa med mig ett par nystan Malabrigo.


Känner jag mig själv så måste jag nog stälsätta mig för att göra äppletröjan klar innan jag börjar på en sjal i detta garnet. Färgerna ger en riktig energikick!


För att avsluta med en klassisk radioövergång så kan man väl glatt erkänna att en utslagen ros i oktober också kan åstadkomma energikickar. Jag njuter.

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar