tisdag 17 maj 2011

-Här är jag, sa L

I bloggvärlden är det lätt att känna bekantskap med andra bloggare. Man läser, blir engagerad, uppdaterad och lägger kommentarer. Men vem är personen bakom bloggen?

I förra veckan visste jag att L med bloggen Joyfull knitting var på kurs i stan. Efter en liten kommentar på fb så visste jag att hon skulle titta in i affären om hon hann. Och mitt i ett besök av en säljare och precis när Catthis var på väg hem så kommer det in en tjej i butiken och ler och säger: Nu är jag här!
Hmm, tankarna gjorde en snabb snurr, hmm. Javisstja! Det är L!

Några trevliga minuters småprat som kunde blivit många fler och sedan lite garnfeeling. Tack för besöket! Fantastiskt trevligt att ha ett ansikte och en person bakom ytterligare en blogg. Hoppas att jag tackade för de uppmuntrande kommentarer som du hela tiden gav mig under förberedelserna till garnbutikens öppnande. De värmde.

I förra veckan stängde en trevlig skoaffär i Helsingborg. Tyvärr gick det inte att driva en butik på Bruksgatan med inriktning på ekologiska skor. Jag har handlat där tidigare och tillhörde dem som lockades av 70%-skylten som nu stod utanför dörren. Lite småsnack under mitt inköp ledde till ett erbjudande om att få en glashylla som egentligen var avsedd för skoputs. I lördags blev jag ägare till hyllan och igår inleddes arbetet med att strukturera upp hela knappsortimentet och flytta dem till fina glas som skall stå på glashyllplanen. Vi hade mer än 100 olika artikelnummer på knappar. Inte undra på att jag haft ett litet h varje gång jag skullat leta upp pris och slå in i kassan. Nu skall vi märka varje glas med ett artikelnummer och pris. Dessutom kommer vi inte att skilja på olika färger i mitt lagersystem. Bara det kommer att reducera antalet artiklar. Underbart! Passar samtidigt på att göra en årsinventering av knapparna så är även revisorn nöjd:)

Har även stickat en härlig sommartröja i TK Summer Breeze. Mönster klart och modellen hamnar i butiken idag.


Om ni kommer ihåg min sjal i TK Lace och Mango Moons pärlgarn så kan jag avslöja att den nu finns i två andra färgställningar och garnkombinationer.

Eva har gjort en i TK Summer Breeze i turkost och igår kom M in och visade sin variant. Också den i Summer Breeze men vintervit och det turkos/gröna poärlgarnet som kant. Så sommarläcker och fräsch.
Det är lika roligt varje gång en kund kommer in och bjuder mig på en titt på en färdig stickning. Jag uppskattar det verkligen. Jag lär mig mycket av det tex hur olika garner fungerar och hur olika mönster uppför sig och sedan inte minst så får jag så mycket inspiration av att se alla fina saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar