fredag 13 december 2013

Dan innan lucia hos Tant Thea

Ibland blir stickcaféerna till så mysiga kvällar. Den 12 dec blev precis en sådan mysig kväll. Fullsatt i butiken och massor av skramlande stickor. Det sista var lite ljug för rundstickor i trä skramlar ju inte så mycket och jag tror de flesta använde det.

Många har stickat färdigt sina Color Cravings och är på gång med nya projekt. Lena hade stickat färdigt sin Missoni-inspirerade sjal och plockade ihop garn till en ny i vintervitt och svagt beige.


Ulla hade kommit en bit på sin och tyvärr gör inte bilden rättvis åt färgerna. De är djupare och så otroligt vackra ihop.


Själv var jag glad för min gedigna kemistutbildning. Värma glögg i en vattenkokare kräver nämligen känsliga händer både vad gäller att hålla glöggen i rörelse hela tiden och att slå på och slå av kokaren för att undvika att sockret bränner fast i bottnen eller, Gud förbjude, att det börjar koka för då skummar det över i vattenkokaren. Tro mig, jag har testat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar