fredag 23 maj 2014

Den stora garnfesten och den stora flytten

Oj vad tiden rinner iväg! Sommaren har kommit, växtligheten prunknar, kvällarna är ljusa och i min lilla butik börjar det bli varmt.

Jag längtar! Längtar till nya butikslokalen. Vet att det är ett hästjobb att byta lokal och maken och jag lider inte precis brist på sysselsättning, men det kommer att bli så bra. Jag vet det.

Innan jag slog till och bestämde mig för den nya lokalen hade jag en klassisk plus/minuslista. Betade av den ena detaljen efter den andra. Läge, handikappvänlighet, mysfaktor, uppvärmning vinter, ventilation sommar, plats till café/kursbord, golvbeläggning, lagermöjlighet och inte minst månadskostnad. Det blev 9-0 till att flytta. Enda "minuset" vi kom på var jobbet. Inte blev beslutet sämre av att jag lyckades parera in så att det endast blev två månader med dubbel hyra.

Idag har jag varit och köpt vägg och takfärg och med lite tur och skicklighet så skall vi hinna göra det arbetet i helgen. Maken har erbjudit sig att måla när jag har butiken öppen imorgon. Om drygt en vecka kommer vår pålitlige elektriker och då sätter han upp mina spottar i nya lokalen. Sedan börjar den verkliga nerräkningen.

Med tanke på flytten så är det ett strålande tillfälle att ha en rejäl REA. På måndag börja ju "Den stora garnfesten" och då börjar Tant Theas flyttrea. Det kommer att finnas många baljor med reagarn, både sommar- och vintergarn, alla till bra reapris.

Vad är då "Den stora garnfesten"? Jo, vi är ett antal garnbutiker som gått samman och som vill slå ett slag för fackhandelns överlevnad. Garn finns att köpa lite överallt men servicen och fackkunskapen finns hos den riktiga garnbutiken, eller hur? Så under nästa vecka finns det många härliga garnerbjudanden och andra trevligheter hos alla oss som medverkar.


Om man går in på fb-sidan hittar man en tipsrunda där svaren finns att finna på de medverkande butikernas hemsidor. Fina vinster finns för rätta svar!


2 kommentarer:

  1. Jag har letat efter svaret på din fråga i tipsrundan. Hur jag än letar så hittar jag inte svaret någonstans. Har du någon liten ledtråd du kan dela med dig?
    /Carmen i Malmö

    SvaraRadera
  2. Ett tips är att leta på bomullsgarn och något som låter ekologiskt eller organiskt och läsa där....

    SvaraRadera