fredag 9 maj 2014

Så lika men ändå så olika

När man har haft besök av Astrid är man alltid lika inspirerad att blanda garner och jag hade ett nytt garn, Liseta, som jag gärna ville testa. Ville bara hitta ett mönster som inte krävde allt för mycket tänkande och kalkylerande från min sida och som helst skulle bli klart under en helg mellan uppdrag 1 och 2 till veckotidningen. Det där dilemmat som jag bloggade om sist.

Jag plockade ihop en färg Noro Taiyo sock och en färg Liseta från BC-garn och det här är resultatet. Tror det kan bli en riktig favorit. Åtgång 3x50g Liseta och 100g Taiyo sock. När garnet Taiyo tog slut fortsatte jag helt sonika med dubbel Liseta till även den tog slut. Kragen blev nog marginellt kortare än på mönstret.



Den är stickad efter detta mönstret ut Lana Grossa magasinet. Så enkel och så snygg! Så lika men ändå så olika.


Och för den som inte gillar grönt så finns det fler fina kombinationer man kan använda!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar