lördag 10 augusti 2013

Bye bye Anna-Maria

Så var det dags för Anna-Marias sista dag hos Tant Thea. Sorgligt men sant.
Denna fantastiska hantverksbegåvning drar vidare norrut för att påbörja en keramikerutbildning.
Och visst vore det förmätet att hålla henne kvar och inte skulle jag kunna det heller, men innerst innerst inne skulle jag vilja det. Så om du Anna-Maria, någon gång får hemlängtan så är dörren öppen.

Anna-Maria var med och pushade mig när jag funderade på webshop och utan hennes fotograferande hade jag haft svårt att få ihop allt. Nu har hon lovat att återvända och lära mig hur hon färgkorrigerar för att få bästa möjliga färgåtergivning sedan får jag helt enkelt försöka klara mig på egen hand.

I butiken har ni sett prov på hennes keramik men hon gör origami, väver, fotograferar, syr, med andra ord är hon en riktig Tant Thea. Ni kommer väl ihåg att Thea var min farmor som aldrig tvekade över att ge sig på något inom hantverk. Hon testade allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar