måndag 28 september 2015

Dagen efter en fantastisk helg

Vilken trevlig helg jag haft! För första gången så har jag haft monter på Syfestivalen i Borås och det gav verkligen mersmak att möta kunder som i vanliga fall kanske inte hittar till butiken i Helsingborg.

Jag hade i flera dagar gått och funderat på vad jag skulle ta med upp. Vilka garner, vilka uppstickade modeller och vilka garnpaket. Ena dagen tyckte jag att jag hade en bra kombination och nästa dag ångrade jag mig och ville ta med andra grejor.

Mi hjälpte mig i butiken så att jag kunde packa ihop grejorna under torsdagen. Hade absolut ingen aning om ifall allt skulle få plats i bilen. Försökte hålla mig ute på baksidan av butiken för om jag syns så är det mig som man pratar med och frågar när man kommer in i butiken. Jag försökte alltså hålla mig så osynlig som möjlig.


Tack och lov, allt jag ville ha med fick plats i bilen, men jag kan lova att den blev proppfull.


På denna mässan testade jag ett nytt koncept och hade bokat en långsmal monter. Rent taktik från min sida. Tänkte att det var bättre att kunna visa varorna längs en vägg och ha lätt att komma åt saker än att hyra golv yta som ändå ska vara tom så att kunder kan stå där. Som ni vet så är varje kvm dyr att hyra.

Karin och jag packade upp och vid 22-tiden på torsdagen var vi några av de sista att lämna Åhaga.
Det kändes riktigt bra för trots att jag bestämde mig sent så fick jag en bra plats i hallen. Öppet och fint framför montern.


Det är så spännande med kundmöten. Man funderar och tror att man har en idé om vad som kommer att dra era blickar till sig. Jag hade med mig en blandning av uppstickade saker.

 Linkvarns Flower Cowl,

 halsvärmare i Yak Merino,

Asanagi uppstickad i Tynn Merino,

"den ena mössan",

 "den andra mössan", 

ett "durkslag" i Lace Seta, 

mössa och halsduk i AM color,

axelvärmaren Plopp i Colorato Nodo, 

Malin N´s halsvärmare i tvåfärgspatent,

Orchidéa-koftan,

Skånevanten,

och det virkade sittunderlägget och givetvis garnet till alla dessa mönster.

Alla garnpaket till Asanagi var slut på lördagen, nästan alla nystanen av Lace Seta tog slut, sålde många garnpaket till Flower Cowl på fredagen men nästan inga de andra dagarna.

Tja vad säger man?? Om jag haft nära hem hade jag kört och hämtat lite nytt och lagt tillbaka lite som inte var så hett. Och frågan är - Kan jag pricka mer rätt nästa gång? Vet faktiskt inte. Det återstår att se.

Jag prickade i alla fall helt rätt vad gäller mina fantastiska medhjälpare på mässan. Karin, till vardags lärare, var helt underbar tillsammans med Tant Theas kunder.


och Anna-Maria som kom och hjälpte till på söndagen är en fantastisk resurs genom att hålla ordning på mig och alla garner och är dessutom en fena på att packa.


Detta gjorde att vi med lätthet hade packat färdigt kl 16.45 och kunde rulla hem mot Helsingborg. 


När vi kom i närheten av Bjuv så blev månen synlig. Fantastisk! Som ni säkert vet var den speciell igår och inatt.

Idag så här dagen efter, går det mesta i slowmotion. Njuter av att vädret även idag är underbart och passar på att få lite värme ute.


Tack för en underbar helg!! Nu laddar jag batterierna för quiltlördag i Förslöv. Välkomna dit den 10:e oktober!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar