måndag 14 december 2009

Pyssel modell större

Är ju hemma nu och kan med gott samvete handarbeta och pyssla så mycket jag vill. Jag är lite fåordig kring mina beslut men kan avslöja att jag avslutade min anställning i förra veckan. Ni som följt bloggen i höst har märkt att jag inte precis har tillförts energi i mitt jobb utan att det varit en ständig dränering. Till sist när tankarna malt tillräckligt mycket så vet man vad man måste göra och jag gjorde det jag var tvungen att göra. Jag slutade. Detta jobbet hann jag vara på i 13 mån och min förra arbetsgivare var jag trogen i 20 år! Underligt!

Om ni fortsätter läsa min blogg kommer ni att få vara med om en mycket spännande fortsättning. Gör gärna det och skriv gärna kommentarer.

Så här i julpyssel-tider så kan jag erkänna att jag aldrig haft en dragning till den typen av pyssel. Jag tyckte nog inte ens att det var kul när sönerna var små. Så idag när jag pysslar så är det med stora tyglappar och har inte ett dugg med julen att göra. Jag fyndade det här fantastiska sammetstyget när en gardin- och inredningsaffär stängde i Malmö. Såg direkt framför mig att det skulle bli ett täcke till vår nya lila tv-soffa. Efter att ha vandrat hylla fram och hylla tillbaka på Stof och Stil så inköptes ett tunt teddytyg som skall bli foder. Antagligen så krävs lite förankring av framsida och baksida och det skall jag gör i korsen på det broderiet som redan är sytt på sammeten. Visst blir det fint? Hoppas bara att det inte luddar i evighet för då tröttnar nog maken.

Vid samma utförsäljning så köpte jag fler provlappar.
Detta tyget är också ett i sammet och skall bli kudde. Det är mer lila i verkligheten och funkar bra ihop med täcket.
Detta tyget är också ett fynd. Var omöjligt att fotografera eftersom det är helt guldglänsande trots att det är rött och beige. Det har dessutom lite dragsspelseffekt och är väldigt töjbart. Även detta skall bli en kudde men den skall få ståta i vår svarta skinnsoffa från 60-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar