tisdag 22 december 2009

Tack, Pressbyrån!

Vilken lycka! Skulle igår in och handla tidning på Pressbyrån och till min stora lycka fanns två sticktidningar i "På köpet"-stället. Snabbt adderade jag en korsordstidning till inköpslistan och lämnade affären med en Debbie Bliss Spring/Summer 2009 och en The Knitter Issue 3 som jag fått gratis. Har redan hittat ett par måsten. Dels herrtröjan i blått och dels den runda sjalen. Tycker det är svårt att hitta häftiga herrtröjor men denna tror jag alla min karlar skulle gilla. Den är designad av Martin Storey och stickad i Rowan Handknit cotton och stickor 4mm. Sjalen är av Norah Gaughan och stickad utifrån och in mot mitten ett garn i cashmereblandning och stickor 4mm.

Julklappsvantarna är klara. Nu återstår att se vad sönerna säger. Visar bara närbilder på garntexturen och nyanserna. Allt för att nyfikna ögon inte skall se för mycket. Den vänstra vanten är i dubbelt Bergå ullgarn (en tråd brunmelerat och en tråd blåmelerat) och den högra är i dubbelt Opal sockgarn (färg 1016).

De sista julklapparna är inköpta och ikväll kommer äldste sonen hem från Linköping. Han skall bara tenta färdigt och sedan ta bussen ner till oss. Jag hoppas bara innerligt att den snö som nu faller rätt kraftigt här i Helsingborg, inte hinner ställa till det för honom. Han är nämligen så överlycklig över att ha fått möjlighet att jobba lite i jul och kunna dryga ut studentkassan och första jobbdag är imorgon!

Alldeles snart skall pepparkaksbaket igång och sedan är det dags för att klä granen och pynta imorgon. Sen är vi redo för julen.



God Jul till er alla!

1 kommentar:

  1. God Jul och Gott Nytt År till er allihop! Många sköna stickstunder till dig!

    SvaraRadera