torsdag 20 januari 2011

Visst känns ljuset lite?

Jag tycker att man känner av att vi är på väg mot en ljusare årstid. Med den brukar även energi och idéer följa med. Här är vi mitt i värsta kursplaneringen. Det blir kurser i massor OCH givetvis fortsätter vi med de populära stickcaféerna OCH förutom det så har vi ett par inspirationskvällar inbokade. Detaljer kring kurserna hittar ni på hemsidan. Nya kurser kommer dessutom att läggas upp lite längre fram. Spikade kursdatum sträcker sig in i mars men längre fram kommer vår populära sockkurs, amigurumikurs, Virka blommor till dekoration, Magic Loop mm mm. Härligt!


Hemma i soffan kämpar jag med lusten att gå loss på något som inte behöver vara förknippat med butiken men i första läget fick jag allt betvinga den lusten. Tolka mig inte som om jag klagar eller inte tycker om att sticka till butiken för så är det inte. Jag väljer alltid färger som jag själv tycker om och modeller som jag trivs i och jag stickar alltid i min egen storlek. Själviskt? Javisst!

I förrgår påbörjade jag i alla fall en väst i Shepher's own chunky och Love. Jag tog ett Dropsmönster och nu är bakstycke och 1 1/2 framstycke klart. Ikväll räknar jag med att gå lös på kanten i Love. Vet inte om den blir virkad som i mönstret eller om jag helt enkelt tar och stickar en kant. Ser ut att bli mycket lovande. Färgerna är som om de tillhörde en och samma garnkollektion.


Vi fick påfyllning av nya och gamla färger av Zauberball. Dax att sticka en färgglad sjal? Såg ni Malins näverstickade sjal på "Färgglatt stickcafé" på facebook härom kvällen? Ursnygg!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar