tisdag 6 december 2011

Lucka 2 - öppnades och besök av klåfingrig kund

Denna jul verkar gå i ett grönt tema i alla fall om man ser till vår julskyltning. Under lucka 2 eller i vårt fall paket 2 så hittade man en lång koft/jacka med snitt som en ridjacka. Den är stickad i Debbie Bliss Chunky Tweed efter mönstret Riding Jacket.

Fint snitt och bra passform. Garnet kan kännas lite hårt när man känner på härvorna med det var riktigt riktigt skönt att sticka med. Färgskalan är ljuvlig vilket inte gör saken sämre.

Ibland är man så efterklok. Men varför kan man inte drabbas av de kloka tankarna i förväg. Varför hade vi ett par fina Lovikkavantar stickade i Gotland liggande framme vid våra vantkit? Vaför hade vi inte bara en vante framme? Tja nu behöver jag ju inte fundera mer för nu har vi INGEN!!!!
Vem av alla de trevliga kunder som var inne igår tog dem? Jag tyckte ju att ni allihop var så artiga och misstänkte absolut inget innan de var borta.

Fy skäms!! Jag trodde att det var uppenbart att vi kämpar med att sticka upp saker för att kunna visa hur garnerna ser ut i uppstickat skick. Därför säger jag kategoriskt nej till att sälja våra uppstickade alster. Vi har helt enkelt inte tid att sticka nya igen. Just därför blir jag så arg och ledsen att vi nu har blivit bestulna på två olika saker, först ponchon och nu vantarna.

5 kommentarer:

  1. Fy skäms är snällt sagt! Det är så j...a ledsamt att folk har så långa fingrar och inte förstår vad som är mitt & ditt.
    Må väl och sticka lugnt trots allt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trist när folk inte kan skilja på mitt och ditt.

    SvaraRadera
  3. Förstår om/att du är arg, förbannad, besviken mm mm. Är det något som gör mig riktigt arg så är det när folk inte kan skilja på mitt o ditt! På vårt jobb där vi inte är så värst många som delar kyl händer det att lunchen försvinner : (

    SvaraRadera
  4. Trodde glada stickerskor var ärliga, fy så trist! Ett litet tips, fäst dina alster med fiskelina. Linan syns inte och det är omöjligt att få loss något. / Christina

    SvaraRadera
  5. Sy fast en liten bjällra i alla uppstickade alster i butiken, då hörs tjuvarna! Vi vill väl inte ha en "Tjuvarnas jul"? EvaBus

    SvaraRadera