onsdag 23 september 2009

Mitt pendlingsprojekt



Ojojoj! Min äpplegröna dropströja blev för stor att hantera på tåget. I förra veckan krävdes därför lite garninvestering och nytänk. Länge stod jag i Irmas Hus i Malmö och valde mellan att sticka en skir sjal i Rowans Kid Silk Haze eller något grövre i Drops Eskimo. Till sist bestämde jag mig för att göra en tjock flätmönstrad löskrage att ha till vinterjackan. Flätmönstret har jag tagit från Drops modell 104-42. Färgen är 05 Petrol och det kommer att gå åt ca 5 nystan dvs en garnkostnad på ca 130kr! Acceptabelt eller hur?








Med ett par stora knappar som håller ihop den så kommer den att bli underbar i vinter.


Imorgon åker jag på upplevelsebaserad ledarskapsträning i tre dagar. Vi skall till Utö i Stockholmsskärgård. Det enda jag vet är att jag blivit utsedd till gruppledare för en grupp där jag är enda kvinnan bland 5 killar. Alla mina kollegor säger att det är den bästa ledarskapskurs man varit på men alla är knäpptysta kring hur den körs eller funkar. Det sägs att om man spred för mycket information så skulle upplägget inte funka.

Efter att ha haft en motivationssvacka så är jag nu på hugget och är egentligen bara tveksam till hur jag kommer att känna mig om jag får för lite sömn 3 nätter i rad samt ifall jag kommer att känna mig gammal i sammanhanget. Jag litar på att de som plockar ihop grupperna samt planerar kursen helt enkelt har koll på det och att det blir en upplevelserik helg.
En del aktiviteter lär vara utomhus, och trots att jag inte direkt är intresserad av väderprognoser, så har jag koll på att det skall bli klart väder och mestadels soligt samt 15-20 grader. Skönt!
Tycker det passar in med ett citat så här innan avfärd. Herbert Benson, MD professor vid Harvard Medical School har sagt så här:
"Like meditation or prayer, knitting allows for the passive release of stray thoughts"
Vi får se om jag saknat min stickning när jag kommer hem från kursen.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar