måndag 28 september 2009

Sticklös men inte menlös

Jag är så trött på ett härligt vis. Funderade lite på varför jag känner mig lätt fastän jag är utmattad. Och kom fram till att det säkert beror på den positiva känsla som jag ändå har i mig.


Torsdag till söndag har jag tillbringat på Utö i Stockholms skärgård. Jag har varit på en ledarskapskurs som inte liknar något annan jag varit på tidigare. Kursen går inte att beskriva men det som gjorde den fantastisk var förståss alla otroliga människor men allra mest det koncept som användes. Jag har under 16 timmar per dygn jobbat i grupp med gruppdynamik, löst uppgifter och hela tiden känt 100% koppling till de värderingar som gjorde att jag förra hösten sökte mig till denna arbetsgivare.
I min grupp kämpade vi med våra inbördes roller, tolkning och förståelse av uppgifterna, en tilltagande trötthet och samtidigt hade vi en fantastisk gruppresa. Jag och mina fyra ungtuppar, jo de var mellan 25 och 15 år yngre än jag, skrattade och kämpade tillsammans.

Utö visade sig från sin vackraste sida. Solen sken, det var mellan 15 och 20 grader varmt och nästan vindstilla. Underbart!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar