tisdag 15 mars 2011

Inspirerande sjal

Det tog ett tag innan härvorna med Knit Collage började vandra ut ur butiken. En av anledningarna var säkert att det inte finns så mycket uppstickat i det ännu. Vad räcker ett nystan till? Hur ser det ut uppstickat? Vad kan jag egentligen göra med garnet?
En botanisering på Ravelry gav för en månad sedan inte så mycket hjälp. Det fanns någon barnmössa och någon halskrage och någon kofta stickad av 5 härvor samt en filt gjord av 8 härvor!! Behöver man tillägga att garnet till filten var inhandlat på Purl Soho i NY...

Efter att ha kollat av idag, så kan jag säga att läget praktiskt taget är oförändrat förutom att min axelvärmare har tillkommit. Några få projekt men inte så mycket inspiration.

Desto gladare blir jag när jag har kunder som kommer in och säger att deras alster blir så fint! Och ännu gladare när jag får se en färdigstickad skapelse. Här är det Ambika som är på besök. Behöver jag säga att hon köpte mer av Knit Collage?? Allt började med en inspirerande födelsedagspresent till en liten släktning och så gav det ena det andra. Här är Ambika i sin fullständigt färgsprakande sjal. Jag gillar den! Det gör säkert du med, eller hur?


Väl hemma efter denna dag så upptäckte jag att den fantastiska tulpanbuketten vi fått av vänner i helgen, den hade samma varma gula och brandgula toner som Ambikas sjal. Kunde inte låta bli att plåta lite.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg på sjalen och tulpanerna är såå vackra. Papegojtulpaner är nog de vackraste.

    SvaraRadera