torsdag 3 mars 2011

Rea hos Tant Thea!

Lite fler beställningar är gjorda och nu måste jag bereda plats för nyheterna.
Därför utökades rea-hörnan med lite fler garner.

Om du är intresserad av något men inte bor i Helsingborg eller i närheten så hoppas jag att du vet om att det aldrig är något problem att få garnet skickat. Endast postens porto tillkommer. Ring eller maila.

 Barntröjan i bakgrunden är stickad i Sarek och det gick åt 6n till storlek 3 år. Värmande och skön vårtröja att ha utomhus.

Egentligen hade jag tänkt fresta er med vår nya vårskyltning som vi fick flera varma kommentarer om igår. Tyvärr var fotona inte tillräckligt bra. Jag får ta nya idag och återkomma med dem. Jag kan avslöja att det är färgsprakande.

Igår hade jag den sista delen av kursen i virkning för nybörjare. Kvällens gemensamma övning var att virka en mormorsruta. Trots stor tvekan till den egna förmågan så fanns färdiga rutor efter en liten stund och glada miner spred sig kring bordet. Efter mormorsrutan plockades de egna projekten fram. Det var en virkad apa, en grytlapp, en virkad Norosjal och ett projekt som ändrade inriktning till att även det bli en Norosjal. Jag kände att flera pusselbitar föll på plats igår och är övertygad om att projekten kommer att färdigställas. Skall bli spännande att få återkoppling.
Själv satte jag mig lite självömkande i soffan när jag kom hem. Missade en gatstenskant i mörkret när jag fick väja för en bil och jag var nära en riktigt stor vurpa med min cykel. Nu blev som tur var, bara ett stort kraftigt blåmärke på låret och lite ont i höger handled. Tog det därför lite försiktigt med stickningen drack en kopp thé istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar