måndag 9 maj 2011

Ny skyltning och Hur blir bokföringen roligare?

Äntligen var det dags fär babyskyltningen. Har pratat om den länge men allt blev fördröjt pga av mig själv. Skulle bara.... montera en babykofta...
Gunnel har stickat omlottkoftan i Regia sockgarn och den tjockare barntröjan i Manos Maxima. Carina har hjälpt mig med den tvåfärgade flickjackan i Rowans Belle Organic. Karin har stickat den lilla vita babykoftan och tossorna som hänger på torkställningen (syns tyvärr inte för galgen har kommit på tvären). Ann stickade boleron i Sublime Organic cotton (ligger nere på torställningen) och själv knåpade jag ihop babytröjan i ljusblått Catania. Som vanligt är det helt hopplöst att fotografera genom rutan. Blir oftast ett självporträtt av fotografen och det vill man ju inte.





Alla blommorna och alla bladen har Eva stickat och virkat. Inspirerande! Alla mönsterna kommer ur den trevliga boken 100 blommor att sticka och virka.

Hemma har det varit en fixarhelg. Jag slutade tidigt i fredags och det firade vi med att gå och höra Sven Zetterberg på The Tivoli. Fullt ös och mucket musik för pengarna. Var riktigt trött i benen påvägen hem efter att ha stått och gungat och diggat.
Resten av helgen var planerad för total make over av arbetsrummet. Färg inköpt, nytt skrivbord och lite annat fix också det inhandlat i förväg. Nu skulle det bli fräscht och funktionellt.


Tidigare var rummet mörkgult och det blev aldrig målat när vi flyttade in i hustet. Vi fokuserade istället på det mest akuta och det var att radera bort allt mintgrön, ljusrosa och ljusgult. Den kraftigare mörkgula färger blev liksom aldrig prio 1.

Nu finns ett stort skrivbord, bra hurts och allt som jag behöver för att ha en bra arbetsplats för bokföring. Med andra ord - nu har jag inge att skylla på längre. Det är en toppenarbetsplats.

Premiären är avklarad. Första blogginlägget är skrivet och nu återstår att fästa upp sladdar, gömma dem bakom självhäftande sladdgömmor i plast och att sätta upp en snygg hylla. Sista prylen som skall in är en "ladda pryl"-hylla. Här skall ipad samsas med mobiler och ipods. Grendosan prydligt gömd och bara stumpar av sladdar som sticker upp. Det gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar