onsdag 25 maj 2011

Virkningen kom av sig.

Igår jäktade jag iväg för att ta tåget till Mörarp. Maken och jag var på väg till vännerna K och H som bor kvar i det lilla samhälle där vi lärde känna dem för 20 år sedan. Kvällen var vikt åt trevligt prat, lite mat, virkning och inte minst fotboll.
Allt började bra. Tåget gick som det skulle, maten smakade som vanligt jättegott, småpratet puttrade på och virkningen var snart uppe.

Sen var det dags för fotbollen. Den startade, avbröts,startade igen och avbröts igen för att inte starta om. Ja, ni vet ju vad som hände.....

Virkningen, den kom igång. Varv efter varv med noggrant räknande (öka var 12:e m typ) förlöpte. En liten test av omkretsen gjordes på H´s huvud. Satt bra. Ok några varv till och sedan en ny provning.

ATTANS! Känns som om hatten blev för grund. Hatten är en Rosa bandet-hatt till en kär vän och jag tror att den av just den anledningen skall gå ner ordentligt om huvudet och inte sitta aningens för högt upp. Så när diskussionerna kring fotbollshuliganism snurrade på sista varvet så återställde jag varvräknaren på virkningen till precis samma inställning som när kvällen började. Så nu är jag och fotbollssverige på samma ruta......vi får ta nya tag!

Vännen har berättat att hon gillar olika blåa nyanser och innan jag började virka så gick jag runt och klämde lite på garnerna i butiken. Till sist fastnade jag för Cotton Bamboo Batik. Det känns som om det kan bli en skön sommar hatt att skydda huvudet med. Mjuk, smidig och lätt. Hoppas bara att färgerna är ok, för det blev ju mer än blått.




Imorgon har vi kurs hos Tant Thea igen. Kvällen ämne är "Flerfärgsstickning" och som vanligt skall det bli speciellt trevligt att välkomna de långväga deltagarna från Malmö/Lund, Ängelholm och Höllviken. Tänkt det trodde jag väl aldrig att vi skulle nå ut så långt på drygt ett år. Wow!

1 kommentar:

  1. Du måste visa resultatet för den ser fin ut nu! :)

    SvaraRadera