måndag 27 juni 2011

Allt fokus ligger inte på hösten

Senaste tiden har jag varit så kluven. Förberedelserna för Uppstickaren har pågått i det fördolda. Endast en handfull människor har vetat om vad som var på gång. Parallellt med att fundera på modeller till det eventet så har jag gjort ett par mönster till Allers som snart kommer i tidningen och samtidigt kämpat med att ha fokus på sommaren. Det är ju nu det är varmt och nu solen skiner. Och nu som kunder behöver frestas med sommarstickningar och virkningar.

Av samma anledning så har Ravelry blivit lidande. Jag har inte gjort uppdateringar där som jag borde utan det kommer att bli en massuppdatering senare och då har jag väl glömt hälften.

Under Sardinienresan så påbörjade jag en sommarväst/lång bolero. Den är stickad i Ondine från Louisa Harding. Det är 100% bomull och var väldigt mjukt och följsamt att sticka i. Började sticka enligt ett mönster från Sirdar men som vanligt så slutade det lite annorlunda. Jag är ju inte som slaviskt förljer mönster. Tycker jag att något är konstigt eller inte blir som jag vill så ändrar jag helt sonika på det.


Efter den var jag tvungen att testa det nya garnet Loopy från RICO. Såg det på mässan i Köln och där flockades besökarna kring öglorna. 1 Nystan gick åt.


Ytterligare ett sommarplagg finns på provdocka i butiken och den västen har Anna-Maria hjälpt mig med att sticka. Den är gjord i Sublime Eco cotton. Anna-Maria var enormt förtjust i garnet. Hon sa att hon aldrig stickat så jämt och slätt som på detta plagget och jag kan verkligen intyga. Det är grymt snyggt stickat.
Modellen är från Sublime och jag gillar den verkligen i sin enkla design.


Snart går Catthis på semester och då var vi tvungna att hinna med en omskyltning innan dess.
Jag har virkat en fräck sommarmatta i trikåtrasor och Catthis har virkat en sommarväska i bomullsgarnet Record 100. Väskan dekorerades med lite blommor och blev grymt somrig.





2 kommentarer:

  1. Ha en underbar sommar!!!!!
    Kram Gina

    SvaraRadera
  2. Sublim-västen var ju jättesnygg! Hur får jag tag på det mönstret... kollade på hemsidan men lyckades inte hitta det!?

    SvaraRadera