torsdag 9 april 2015

Not so Black Lily

Jag använder ofta uttrycket "i mitt förra liv" men tro för den skull inte att jag syftar på att jag levt ett tidigare liv någon annanstans vid någon annan tid. Nej, jag använder det när jag jämför med mitt civilingenjörsliv.

Alldeles nyss hade jag besök av Tina som tidigare drev Mormor Elin i Växjö. Vi hade en alldeles sprudlande stund i butiken när vi kombinerade färger. Tina älskar dova dimmfärger och jag är en grön person.

Nu när Tina hastat vidare till jobbmöte så står jag och tittar på färgerna som vi plockade med och tänker på att dessa skönhetsupplevelser av färger och färgkombinationer hade jag väldigt sällan "i mitt tidigare liv" och nu njuter jag av att plocka ihop kombinationer och testa på kunder.

Igår plockade jag ihop kombinationer till en Black Lily och en Not so Black Lily. Jag planerar att man byter ut garnet Line i de två nedre partierna mot det melerade garnet och stickar som vanligt ihop med en tråd Mandarin Petit.

Min Tuttifrutti Black Lily börjar med melerat och laxfärgad (nertill) sedan melerat och glassgrönt (över bröstet) och cerisefärgad Line tillsammans med ljusrosa Mandarin Petit upptill.

I den brungråa så tänker jag mig melerat ihop med grått (längst ner) och sedan melerat ihop med natur (över bröstet). Längst upp det säkra kortet med antracitfärgad Line och svart Mandarin Petit. Jag tror att det kan bli jättehäftigt.


Den brunsvarta har redan min väninna Karin fått hem och hon ska hjälpa mig med att sticka den och den heltokiga tuttifrutti-varianten undrar jag hur länge jag kan låta ligga innan jag sätter stickorna i.
Inte helt fel eller hur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar