onsdag 8 april 2015

Skönaste tröjan

Line från Sandnes garn var en storsäljare redan förra året. Detta året kommer det att bli samma sak, det är jag säker på. Anledningen är det fina mönstermagasin som Sandnes släppt i vår.

Att garnet är underbart, fick jag kvitto på av en kund som under förra året stickade minst fyra olika modeller i olika färger. Med ett leende kom hon in och höll upp sitt mönsterhäfte och sa "nu ska jag sticka den där" och ett par veckor senare var det "den här ska jag sticka".

Nu i år har jag äntligen en egen Line-tröja. Jag valde en av de nya färgerna för säsongen, dimmgrön.
Modellen finns i häfte 1505 och det är modell 14.





Det är snälla Eva som hjälpt mig med stickningen. Just nu är jag i stort behov av all stickhjälp jag kan få. Eva är redan på väg på nästa modell och det blir en variant av en Leila Hafzi-modell också den från Sandnes. Modellen är den blåa tröjan med färgerna har vi tagit från den somriga klänningen. Oh, längtar så tills den är klar!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar