tisdag 26 maj 2015

Mjukt och följsamt

Glanzpunkt från Atelier Citron är ett alldeles nytt sommargarn. Det är spunnet av silke och modal och blir så där härligt mjukt och följsamt. Och precis som alltid annars så har Atelier Citron fullt miljöfokus på sina garner.


Jag la upp maskorna till denna halsvärmare för två månader sedan och stickade snabbt färdigt den. Sedan hamnade den under något annat i stickkorgen ända tills i förra veckan då jag sköljde upp den och blockade den. Imorse plockade jag bort nålarna och sydde ihop cirkeln. Nu frågar jag mig varför jag inte gjorde färdigt den direkt. Den blev ju så mjuk och skön.




Nu när den har fått vara runt halsen i en halvdag så är tankarna framme på att sticka en till. Men vilken färg ska jag välja?? Mönstret är på gång och kommer givetvis att följa med vid beställning av garn.




2 kommentarer:

  1. Har du inte garnet i webshoppen? Blev ju lite sugen på det där garnet nu ;)

    SvaraRadera
  2. Oj ja, såg det precis när jag skulle lägga in mönstret intill garnet och där inte var något garn.... Fixar det imorgon. /Elisabeth

    SvaraRadera