lördag 16 januari 2016

Ja, nu har jag beställt Allegro ;)

Även om vi i Skåne äntligen har vinterväder så pockar våren på. Jag har redan fått in lite vårgarn och ännu mer kommer närmasta veckorna. Och om det är något som jag lärt med under åren som egen företagare så är det att inte samla i ladorna för framtida behov. Gamla garner är inte roliga att plocka fram igen.

SÅ- mitt under de kallaste dagarna drar jag igång rea på de garner som lämpar sig allra bäst att sticka i just nu.

Jag kör från och med precis nu, 40% rabatt på Lei. Det är ett mjukt gosigt tjockt garn i merinoull. Lämpar sig på allt från stickor 5,5mm för "Lovikkavantar" till stickor 12mm för luftigare halsdukar. Lana Grossa har magasin med mössor, halsdukar, tröjor och koftor.




Garnåtgång till mössa ca 100g, halsduk ca 4-7n, tröja 14-20n.
Till "Lovikkavantarna" i damstorlek går det åt 3n och jag då får du gratis mönster:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar