torsdag 25 augusti 2016

Sömnlös natt

Några av er har frågat om jag ska till mässan i Göteborg i helgen och mitt svar är tyvärr ett nej. Slutet av våren och början av sommaren hade jag inte fokus på en garnmässa så långt fram som i augusti. Pappa var dålig och låg på sjukhus både i Karlskoga och i Malmö och lite senare var det dags att ta farväl av honom.
Efter påstötning om anmälan till mässan så kom jag till skott men då fanns givetvis bara en plats längst ut i en hörna och med ryggen mot det håll som besökarna kommer ifrån. Ann-Sofi & Co gjorde vad de kunde men jag kände att det inte skulle bli rätt. Så mycket jobb och så risk att inte synas.

Just nu känns det rätt. Men långt inne känns det som man missar en chans.
Det är definitivt en stor fördel med en mässa i början av en höst om man ser till köplust hos besökare. Det är ju månader av mörker framför en och massor av timmar inomhus.
Samtidigt har alla vi som driver garnbutiker just blivit dränkta i nya garner i lådor som ska tas om hand. Hos mig har det inneburit att säkert 50% av alla garner fått byta plats för att samla ihop utrymme till nyheter. Jag och Mi har precis fått näsan över vattenytan men vi ska trampa vatten lite till för vissa omflyttningar återstår.

Tack för att ni hjälpte mig att tömma bort Allegron så fort! Jag har aldrig kört så många så tunga paket till posten. Nu återstår bara några få nystan. Men det finns lite Roma kvar. Missa inte chansen för det garnet är också härligt. Ren bomull!

Om man nu missar att stå på en mässa så kan man ju gå på en minimässa. Sandnes har ett bra koncept. De hyr in sig på några ställen i Sverige och visar alla nya kollektioner. Igår var det dags. Mi och jag njöt av ett par timmar med provning av plagg och färgfunderingar.
Wow vilka fina grejor Sandnes designteam tagit fram för höst och vinter. Det är något i deras design som är så lagom. Många klarar av att sticka deras design och den är lättburen.


Den här var fantastisk att ha på sig. Förvisso lite harvande med slätstickning i stort sjok men vilket resultat!


Här är en fantastiskt enkel och ren design. Satt som en smäck!



Också en härlig design. Det fanns grymt många fina barnplagg.


Den här ska hamna på stickorna alldeles strax. Kan pimpas i mönsterstickningen i kanterna och det ska jag göra.


Härligt avskalad design i oket.


Den här ska också stickas strax, men den ska få lite omarbetning på mönstret. Jag har nämligen en idé.

Givetvis har jag beställt hem Sandnes garnnyhet Brushed Alpakka. Den levereras w40 så jag har utelämnat all fin design på den. Det får bli vid ett senare tillfälle.

Som avslutning bjuder jag på lite detaljbilder. Inte konstigt att jag var klarvaken inatt och bara hade garn- och tröjbilder i huvudet. Storytel gick varm i mina öron. Kul att lyssna på en för mig ny författare Jonas Moström och Himlen är alltid högre










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar