fredag 23 oktober 2009

Körkort i Magic Loop avklarat!

Igårkväll var jag på mitt första stickcafé. Det var Sticka i Helsingborg som träffades på Café Birger. Det var jättetrevligt och jättekul att träffa så många nya stickerskor och stickare. Jag kommer definitivt tillbaka.

Kvällens tema var Magic Loop och jag hade förberett mig så mycket att jag kollat in detta fenomen på You Tube. Tyvärr kom aldrig vår instruktör men jag är rätt envis av mig och har jag avsatt kvällen till att lära mig något nytt så vill jag också göra det. Med ledtråden lägg först upp hälften av maskorna för strumpa 1 och sedan alla maskor för strumpa 2 och avsluta med andra hälften av maskorna för strumpa 1 så inledde jag min stickning. Visst var det struligt innan man kommit ett par varv men så fort jag bevisat för mig själv att det gick och att jag fattat, så var jag nöjd. Det här är resultatet.

Jag visste från början att stickningen skulle bli för lös, beroende på att mina tunnaste KnitPro stickor gick itu i veckan. Jag skulle bara dra åt lite när de börjat gänga loss och vips lossnade själva stickan från metallhållaren. Inga problem med att reklamera men nya stickor gick inte att få tag i varken i Malmö eller Hbg. Restat!

Nu skall jag alldeles strax repa upp mitt "Körkort" och använda vajern till äppletröjan. Det är helt enkelt dags för den ny igen. Here we go!

1 kommentar:

  1. Kul! Jag har också testat och det är apselut en bra teknik till lite av varje. Är förtjust i addistickor i metall men har en och annan knitpro också.

    SvaraRadera