söndag 25 oktober 2009

Undrar hur kragen egentligen ser ut?

Äldste sonen har varit hemma ett par dagar på besök och frågade snällt om mamma ville sticka en tröja åt honom. Inte kan man väl motstå en sådan förfrågan heller. Efter att han pratat om flätor och kragar så bad jag honom surfa efter en bild på en modell han kunde tänka sig. Här ser ni resultatet.




Egentligen så är väl inte modellen en så stor utmaning mer än om man ser till kragen. Blir bara inte riktigt klok på om innerkragen sitter fast eller knäpps ihop med sidan på huvan. Det är ju inte ens en detalj som behöver ett beslut under stickprocessen utan egentligen först senare. Så jag avvaktar med att bestämma mig för hur jag skall göra. Garnet är inhandlat och nu handlar det om att fokuserat avsluta äppletröjan innan.....

Kylan och hösten har riktigt gjort sitt antåg. Igår när maken och jag var och såg HIF's match mot Kalmar tilsammans med några vänner, så gällde det att vara rejält påklädd och det var jag. Det syns väl? Baskern och halsduken satt som en smäck! Spillde inte en senap på den vi korvätandet.


Närmsta dagarna skall jag använda till att pusta ut och samla energi. Promenader, vila och stickning står på schemat. Min käre hustomte får bli min mentor när jag luffar rundor. Fick honom i födelsedagspresent av en mycket kär vän.







1 kommentar:

  1. Jättesnygg tröja, flätor är urkul och den där halsen fixar sig säkert. Annars får väl sonen söka upp tröjan IRL och ta några bilder med mobilen. Mössa och halsduk passar precis och är ju helrätt på fotboll.

    SvaraRadera