onsdag 10 november 2010

Det drar ihop sig

Imorgon är det dags för krokningskurs. Annika håller på att försiktigt ta sig ner från Stockholm i vintervädret. Vi har några platser kvar så det finns möjlighet att anmäla sig ända fram till kursstart. Välkomna!

På lördag är det dragning i utlottningen av KNITBAG's fantastiska väska Organisatör. Kl 14 kommer jag att ha en övervakad dragning och ni som är nyfikna kan droppa in precis före stängning så drar jag en vinnare. Undrar vem det blir??

Under veckan så testade jag en idé på några av er som har lotter i dragningen och det var att vi skulle ha ett litet jippo i butiken på lördag. Det kändes som om Mia och jag var nog för sent ute. Det blir istället glögg och pepparkaksdag med visning av KNITBAG's sortiment den 4 dec mellan 12 och 14. Tant Thea och KNITBAG firar denna premiär med att ge 20% på hela KNITBAG-sortimentet under den dagen.

Håller ni på med julklappsförberedelser? Vad sägs om att ge manliga familjemedlemmar ett varmt och mjukt heltäckande plagg? En kund ville glädja oss lite och kom in med tidningurklippet. Danska läsare känner igen männen som Rasmus Botoft och Martin Buch och de virkade dräkterna gjordes till en teaterföreställning av Hanne Mörup. För den hugade - sikta på virknål 6 och rätt grovt garn så hinner tomten få med paketet på julafton. Ber om ursäkt för den gryniga scanningen.



Vår nya hörna är proppfull med Tynn Alpakka. 32 färger kom in i förra veckan! Och kvaliteten är underbar!
Se och njut!



Vi har även hittat fantastiska sjalnålar!Vad sägs? Samtliga är handgjorda.


Jag har även klar med den mössa som vi hade en beställning på. Det gick åt lite mer än ett nystan Silenzio och exakt ett nystan Renew från Rowan. Jag använde 12mm stickor i den uppvikta kanten och 9mm på resten. Mjuk och ändå stadig. Precis som kunden beställt. Tror hon kommer in idag och hämtar. Jag kommer att hålla tummarna för att hon blir nöjd.


1 kommentar:

  1. Jag bara måste ta mig till Helsingborg endera dagen och besöka din butik! Alla färgerna i alpacka ser så inbjudande ut. Och mössan blev jättefin!

    SvaraRadera