tisdag 12 april 2011

Ich liebe Cologne!

Vilken helg! Är fullmatad av intryck, lite lagom trött i fötterna efter ca 30.000 steg på mässan och i Köln och lite lagom formpressad efter att ha suttit i baksätet med Mia och Karin under hela färden.

Anlände mitt i natten till Köln. Mycket vägarbete mellan Hamburg och Bremen gjorde att resan tog lite längre tid än beräknat. Bodde storslaget på Radisson Blu precis bredvid mässområdet. Till frukost sprang vi på Astrid Tedman och hann prata lite med henne.
Lördagen användes till att scanna av hela mässan. Vad var fullständigt ointressant (patchwork, symaskiner och broderier), vad var tämligen ointressant (flesta knappleverantörerna och de många garnleverantörer med ointressant design) och kvar blev det vi tänkte använda söndagen till. På lördagen gick vi i samlad trupp med mycket diskussioner mellan oss medan vi på söndagen gick en och en och använde tiden till mer ingående tittande och leverantörsdiskussioner.

Mitt i alltihop sprang jag på Louise som har Madebyme i Halmstad och sedan hittade jag Miriam Tegels som satt i en hörna där man kunde mäta sin sticksnabbhet. Hon hade besökare som stickade 60 m slätstickning under 3min. Av alsterna gjorde man mössor som skänktes till välgörenhet.

Just nu är alla intryck tämligen osorterade men det skall samlas ihop och prioriteras. Jag fick flera idéer.
Lite nya garner dök upp. Garn med hår från buffelmage, garn med inslag av Possum från Nya Zeeland och några Japanska pappersgarner. Spännande!

Här ser ni oss alla tre. Bakom oss har vi Magdalena Neuner, skidskytten. Hon är tydligen en stickerska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar