måndag 1 augusti 2011

1975 - vad gjorde jag då?

Blev nostalgisk efter det att jag bläddrat i de gamla mönsterna som jag fått låna. Och när jag och maken skulle sortera lite i källaren så blev jag sittande med denna i händerna.


Här kom minnena tillbaka kring hatten jag virkade. Den var hipp.

och solmadrassen jag sydde.


Inne i dagboken hittar jag anteckningar om orkesterövningar, körövningar, läxor och prov men däremellan mycket anteckningar om handarbeten. Den 12 feb står det " Var och spelade. Virkade mycket på kvällen men fick riva upp allt".  1 november - " Broderat på min duk med hjärtan på. Garnet nästan slut" och 2 november - " Virkat på min filt. Den är nästan 1m bred".


Nu när jag läser dagboken så minns jag handarbetena. Filten var en i restgarner. Jag blandade hejvilt och faktum är att den följde med ner till Lund och låg länge i en fåtölj jag ärvt efter morfar. Om jag minns rätt blev den tämligen utsliten och jag tror att den försvann för några år sedan. Tänk ändå vad en dagbok kan plocka fram ur minnets skrymslen och vrår.

2 kommentarer:

  1. Åh, Evas kalender fick jag på julaftonsmorgon under många år. Undrar var mina tog vägen? Kommer ihåg att den werkligen var toppen!

    SvaraRadera
  2. oj vad minnen!! Den dagboken har jag oxå..o många andra.. det va ju "ett måste" att få den till julklapp i mååånga år..va kul med handarbeten..tror om man skulle kolla idem är väl det sånt som är pop igen idag..

    SvaraRadera