lördag 26 november 2011

Man tager vad man haver, sa Cajsa Warg

Jo, jag vet att det inte står någonstans i hennes kokbok men det passar så bra på det jag skall skriva.

Jag har en kund P som jobbar på sjön. Innan förra långresan så var han inne och köpte garn för att ha med sig. För ett tag sedan fick jag mail om att han snart kom hem och att han behövde fylla på garnförrådet. Han berättade dessutom om att han hade gett sig av utan rätt storlek på stickorna så han hade fått tillverka stickor till sig med det material som fanns att tillgå på båten.


Materialet är gediget stål. Diametern är 8mm och P satte fast ämnet i en borrmaskin och sedan höll han en fil mot för att få till spetsarna. All fysisk träning med hantlar var överflödig för stickorna är tunga.
Jag är imponerad över att det gick att sticka med dem men jag såg ju tröjan så jag vet att det gick.

P erkände att det blivit lite mellanrum vid bytena av sticka men det rätar nog till sig efter blötläggning och uppspänning och gör det inte det så skulle det påminna honom om stickäventyret.

Nu närmar det sig 1:a advent och så här ser vår skylt ut nu!


På söndag öppnas första paketet!!

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig idé att öppna ett paket varje söndag fram till jul : )

    SvaraRadera
  2. Att man inte tänkt på det, kombinerad stickning och styrketräning ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det var rätt titel! :)

    SvaraRadera