fredag 6 november 2009

Nu vet jag vad ni gör i affären efter 6...

Igår hade jag förmånen att få besöka Helylle i Kristianstad på en torsdagskväll. Så mysigt det var hos Eva och stickcafét! I och för sig var väl inte mitt eget stickresultatet något att skryta med men känslan var häftig och allt ni höll på med, ni som var där, var också häftigt att se.

Kristinas visdomsord om att det man stickar på cafét får man ofta gå hem och repa upp, gällde verkligen för mig. Mina första riktiga mönstervarv på Ishbel spökar. På förmiddagen idag har jag repat upp och det strular fortfarande. Kan inte fatta varför och jag tycker att jag kollar maximalt. Ingenjören i mig säger dessutom att mönstret är lättläst, maskorna stämmer så vad i helsike är det som gör att det strular???

Har bestämt mig för att verkligen hitta orsaken, så nu skall jag alldeles strax sätta mig och studera maskorna med falkögon och ha en virknål i hand för att fixa till. Felet är isolerat till de sista 20 maskorna på ett varv så det skall bara gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar