måndag 15 februari 2010

Tant Thea räknar ner - 5 dagar kvar!

Klockan 8 i morse fick jag nycklarna till butiken. Maken frågade mig hur det kändes och jag kan nog erkänna att det var en overklig känsla. Jag var så glad när jag snurrade runt och kollade in en tom lokal, inte en secondhandplagg som skymde sikten. Ja! Lokalen kommer att bli jättebra. Det kommer att finnas gott med golvyta och plats att röra sig på. Härligt! Nu skall bara kylskåpet repareras och lite gummilister skall på plats kring skyltfönsterna. Hyresvärden låt positiv så jag hoppas att det blir ordnat snart.



Vi hade fyllt bilen med löst plock och jag stannade kvar eftersom jag visste att det skulle dyka upp ett par leveranser idag. Maken tog ett varv till och stack sedan till sitt jobb. Jag tillbringade dagen med att kvittera 5 leveranser. Plocka ur och kolla mot fraktsedlar. Sedan demonterade jag de provrum som funnits i secondhandaffären, monterade Ikeabord, plockade upp mönstertidningar och broschyrer. Ett tag satt jag faktiskt och stickade men sen tog garnet slut. Kl 16 kom maken och elektrikern och då kom arbetet riktigt igång. Dagens eljobb var att få upp belysningen i skyltfönsterna. Tänk att fem vanliga 3-spotslampa för 99kr per styck från IKEA kan bli så bra! Nu lyser det upp ordentligt!



Maken och en kompis körde ner alla garnlådor och IKEA-paket. Efter det hann jag och maken skruva ihop en Expedithylla innan vi var ganska möra och drog oss hemåt. Nu har vi njutit av att se lite Kalla och OS-guld och frågan är om jag inte tullar på boxen med rödvin och firar med ett glas framför TV:n.



Imorgon skall Catthis och jag få en genomgång av kassasystemet direkt på morgonen. Därefter bär det ner till butiken igen. Fler leveranser väntas och ett säljarbesök för att montera sticksnurra och hänga upp stickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar