onsdag 17 mars 2010

Halleluja datorn lever!



Idag på eftermiddagen hämtade jag vår dator. Inget allvarligt problem med hårddisken utan helt enkelt bara strömförsörjningsenheten som gett upp. Så snart detta inlägg är klart så skall stora back-upen dras igång. Låter som ett klokt beslut eller hur?

Passade på att ta ett foto på Killbergs skyltfönster. Hade faktiskt en kund som kom in efter att ha sett våra garner och butiksnamnet. Härligt. Nu hoppas man bara att de inte orkar skylta om direkt till nästa vecka utan att allt garnet få ligga där lite längre.

Idag fick jag efterlysa en leverans från Sandnesgarn. Jag tyckte att vi borde fått garnet men när vi följde upp på kollinummerna så visade det sig att vids frakten mellan Norge och Sverige så hade första siffran i postnumret försvunnit och pga det så låg garnet i tullen i Norge. Om inte jag efterlyst försändelsen så hade ingen vetat något ännu. Birgitta på Sandnes hade sedan fullt upp med att få tillåtelse att ändra postnumret till det riktiga. Jag vill ha garnet NU! För det är fortfarande drag efter OS-garn och Sandnes har en bra variant. Håller tummarna att det anländer till imorgon.

Kursen igår gick jättebra. Det var många glada skratt när deltagarna vecklade upp sina alster. Några innehöll egenkomponerade mönstervarianter och några var enligt instruktionen. Jag tror att allihop ändå till sist hade blivit vän med mosstickningen. En stickade en babyponcho från senaste Dropskatalogen och på den gällde det mest att ha koll på ökningarna som skulle ske på framsida och baksida och få dem att komma snyggt ovanför varandra. Efter lite trixande och plockande så tror jag även att detta kommer att flyta på. Allihop vet om att de är jättevälkomna in igen ifall problem uppstår. Hoppas att det använder den "livlinan".

Nu skall jag alldeles snart landa i soffan och ta mig an min kofta i Baroque från Onion. Jag vill så gärna få den färdig och kunna visa den i butiken. Designen är bara så läcker.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin reklam du har fått hos Killbergs.
    Hoppas att skyltningen är kvar när jag kommer till HBG nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken inspirerande skyltning.

    Tack för awarden. Det värmde <3

    SvaraRadera
  3. Vilket snyggt skyltfönster!!

    SvaraRadera
  4. Trevligt skyltfönster (och bra reklam för Tant Thea :-) ska försöka få se det i verkligheten också!

    Jag ska till Malmömässan på lördagen, ska du också dit då kan vi kanske ha sällskap eller ses? Jag tänkte ta tåget ner och så ska jag på stickworkshop 10 och 14.

    SvaraRadera
  5. Jadu Elisabeth, det där med egenkomponerade mönstervarianter är verkligen det jag pysslar med! Ojojoj. Det känns tryggt att veta att jag alltid kan komma in i din mysiga butik är det går lite väl snett...

    SvaraRadera