söndag 28 mars 2010

Tjoho! Vi är på gång. Vi är laddade, vi är tända!

....eller kalvar på grönbete.

Jag och väninnan K tog en tur i fredags till Symässan i Malmö. Visserligen hade vi siktat på att komma iväg vid två-tiden men då höll jag och Catthis som bäst på med att skylta om så inte förrän vid halv tretiden var vi iväg. Så fort vi kom ut på motorvägen så log vi bägge två. En utflykt! Och ett underbart väder!

Som ni anar så fick vi inte oerhört mycket tid på mässan. Men vi är snabba i både handling och beslut så efter ett snabbt yttervarv följt av mellangångarna så visste vi var vi ville lägga vår tid. Första längre stoppet blev hos "Vackra garn". Här botaniserade vi vilt och plockade ihop en testpåse och hade en trevlig pratstund med Marie.

Efter det så kollade vi in de vackra linnekläderna hos "Elizabeth B". Prislappen var sådan att det krävs eftertanke och troligen blir det ett besök i Löddeköpinge senare. Vilka kreationer!

Tredje anhalten var hos Svensk Slöjd. Här passade jag på att fylla på förrådet av "Virka muddar" av Maria Gullberg, "Sticka mössor vantar sockor" av Ann-Marie Nilsson och till sist en "Stickning- Ett hantverk att utveckla" av Britt-Marie Christoffersson. Tänk vad skönt att slippa en massa fraktkostnader för att få tag i fler exemplar. Kanon!

Vi hann även med en liten trevlig pratstund med Carina på "Fröken Garn". Jag berättade om att hennes butik varit en inspirationskälla för mig under planeringen av Tant Thea.

När klockan närmade sig fem med stormsteg, så avslutade vi med besök bland pärlor och hos Ullcentrum. Såg en jättesnygg axelvärmare som jag skall försöka få till i lin och ull. Kanonsnygg!

Tänk att en liten utflykt en fredagseftermiddag kan vara så trevligt och upplyftande. Nu har vi nedräkning till 17-18 april och mässorna i Göteborg. Antagligen får väl energi-mätarna överslag när vi har en hel helg med mingel och intryck.

Igår och idag har jag försökt hinna med att sticka på min Desert rose i Araucanias Patagonia. Färgen är inte riktigt som på bilden men den är helt klart i min smak. Kan tänka mig att den är vansinningt snygg i det naturvita nyansen som jag beställde i veckan.

På onsdag få ni hålla utkik i Lokaltidningen. Tant Thea har premiärannons och den är riktigt fin. Min förhoppning är att vi satt basen till hur annonserna skall se ut framöver. Kraftigt färgfoto och resten svartvitt i linje med loggan. 3dagar kvar till ni ser annonsen.....

Nu skall jag alldeles strax ta och krypa ner i vårt utomhus-spa. Dagens bokföringsinsats måste neutraliseras av lite njutning och muskelavslappning. Blubb, blubb, blubb..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar