fredag 2 juli 2010

Lite rödvin har aldrig skadat

Är just hemkommen efter att ha packat allt inför rosdagarna. När detta är färdigskrivet kommer jag att sjunka ner i soffan med ett glasrödvin och faktum är att jag nog inte ens bryr mig om det är ett gott vin eller inte. Jag behöver bara få sjunka ner och slötitta på VM.


Hjärnan har gått på högvarv. Jag har skrivit prisskyltar, skrivit prislistor, packat, skrivit ut mönster och inte minst ställt ut allt på prov på en bordsyta ungefär lika stor som den jag kommer att ha på Fredriksdal. Min underbara väninna K kom och hjälpte mig och var ett bollplank kring hur allt skulle funka. Imorgon kommer även Kristina (Queenmudd) och på söndag väninnan U (som även syr lite stickväskor). Dessuom kommer Catthis in under sin semester och hjälper till att hålla butiken öppen på lördag och jobba på Fredriksdal på söndag. Underbart.


Den här sjalen i T&K Superla skall äldste sonens flickvän då alldeles snart. Den måste bara vara lite skyltmaterial först.


Denna lilla ljuva Prinsessjal har Catthis gjort i Cacao och hon har dekorerat den med med små fina sidenrosor. Faktum är att den lever upp till sitt namn. Den är ljuv och lätt. Mönster, garn och stickpåse kommer att finnas till försäljning.

Gunnel har stickat några söta sjalar i Drops lingarn. Jag har packat påsar med garn, mönster till sjal, ett Tant Thea-mönster på virkad ros, stickor och virknål.

Så har såg testdukningen ut. Ser ni de vita kassarna? Det är vinst 1, 2 och 3. På den svart tavlan står det nu att om man handlar hos Tant Thea under Rosdagarna så tävlar man med sitt kvitto som lottsedel, om dessa tre vinster. Värdet är mellan 250kr och 450kr. Hoppas att det kommer att finnas någon glad vinnare på söndag kväll.

Nu sjunker jag ner i soffan. Imorgon är det uppackning kl 09.00 inne på Fredriksdal. Hujeda mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar