onsdag 14 juli 2010

Titta så snyggt!

Innan jag stack iväg till butiken idag så slängde jag ett getöga (märkligt uttryck) på facebook. Väninnan S hade då gjort en uppdatering och skrivit "bara montering kvar" och då förstod jag att hennes Moonstone i Silk Blend var klar. Wow! Lite facebook-kontakt gjorde att S kom ner och visade sin fina kofta. Egentligen är kofta ett för slarvigt begrepp. Låter som ett lite oformligt plagg och det är verkligen inte denna skapelse.


Titta så vacker den blev och knapparna som S hittade hos oss, var ju så perfekta.



Själv är stickerskan helnöjd och hoppas på några svala semesterdagar så att det kan bli dags för invigning.


Själv så orkar jag inte sticka eller virka så mycket. Tycker liksom att stickorna klibbar fast i händerna och kommer inte igång förrän klockan är för mycket. Jag har dock virkat en del på min linsjal med kärleksknutar. Igår kände jag att jag gjort öglorna mindre nu på slutet och beslöt mig för att riva upp en bit. Idag när jag skulle fotografera så tog jag beslutet att riva upp ytterligare lite. Bara misstanken om att öglorna kanske var lite mindre gör att jag vet att jag hela tiden framöver kommer att ha känslan av att jag borde rivit upp och så vill jag inte ha det. Därav garntrasslet på bilden.





Har funderat massor på vad som skall få bli min semesterstickning. Jag tror det blir en sjal. Kanske härmar jag Queen Mudd och stickar en Shale

Min sjal kommer i så fall blir en kombination av Violett pälsull från Östergötlands Ullspinneri och en fantastisk härva från Fyberspates i lila/grön/turkos. Bara det inte blir för svettigt att sticka i värmen.

1 kommentar: