lördag 10 juli 2010

Vatten!

Denna värme är helt otrolig. I butiken finns inget bra sätt att vädra ur och jag står här säkert i 28 graders värme. Ibland öppnar jag bakdörren ut till trapphuset i ett försök att få tvärdrag. Ibland drar jag igång ventilationen för att åtminstone köra runt luften, men på temperaturen märks det inte möjligen på elräkningen.


Idag kom Gunnel inmed en härligt värmande omlottkofta som hon stickat åt mig. Jag var bara tvungen att prova den. Den satt som en smäck även om man givetvis kunde haft ett snyggare linne under. Jag vet att det kommer svalare dagar och då kommer koftan att komma till sin rätt. Garnet är Rheuma Thermal Wolle och känslan och utseendet är fantastiskt.

Snart kommer maken och räddar mig från butiken. Då cyklar vi till standen och om jag håller vad jag lovat så skall jag bada idag. Men om det är för kallt i vattnet så gör jag som igårkväll. Då doppar jag fötterna och är lika glad för det.

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg kofta!
    Ja, det är onekligen för hett för att sticka, har försökt lite i silkesgarn istället för ull, men inte så njutbart.

    SvaraRadera