tisdag 21 september 2010

Radikal arbetsmiljö förbättring

Hela helgen har jag besvärats av ont i höger handled och eftersom jag inte tycker att jag fått ihop så långa och så många stunder med stickning så letade jag en annan anledning till smärtan. Kunde det vara påfyllning av garn i hyllor? Nej, det trodde jag inte. Cyklingen till jobbet då? Nej, inga konstiga styrtag där heller. Men vad kunde det då vara?

Jo, lyftandet av våra mappar med de mönster vi har till försäljning! Dessa mappar har stått under disken. Förvisso snyggt och prydligt men långt ner. Det är tidskriftsmappar, så det finns liksom inget att greppa tag i. Dessa mappar är man inne och rotar i flera gånger om dagen. Lyfter upp dem på disken. Plockar ur en mönsterbok, sätter ner den igen. Letar för en annan kunds räkning och upptäcker att man lyft upp fel mapp. Ner igen och upp med en annan.

När Catthis kom och hämtade växelkassan igår morse så nämnde jag min misstanke för henne. 30 min senare fick jag följande SMS " Mappar, dator, skrivare fixat!". När jag kom ner såg jag hur bra det blivit. Alla våra mappar står nu uppe på bänken bakom draperiet. Man kan bara dra mappen mot sig och titta ner i den efter ett mönster. Dator fick placeras vinkelrätt mot väggen men det funkar utmärkt och vår nya underbara skrivare hamnade närmre kassan. Varför har vi inte gjort det här tidigare? Snacka om förbättring av arbetsmiljön.



UPS var inne härom dagen. Det är inte ofta de kommer men när de kommer så vet jag att det är garn från Artesano och i detta fallet Manos Lace. Fyra underbara färger! Två nystan försvann samma stund som de packades upp och håller nu på att omvandlas till en vacker sjal i rostfärger.

 Snart kommer också Manos Maxima in. Det skulle börja skeppas ut den 16 september och jag bara längar till att få se och ta på det garnet.

Vår utförsäljning av Drops går lysande. Fortfarande kan man hitta nyanser som räcker till en hel tröja av alpacka, delight och lin men det börjar tunna ut och nästa vecka tror jag alla utrymmen kommer att behövas för då kommer nog massor av färger i Rowans Pure Wool.

Hur gick det så med sonens tröja igår? Jo allt monterades. Alla trådar fästa och kvar är endast att fästa knappslåarna (?). Nu måste jag bara blocka den för just nu är den storlek XL för dam och han tar storlek M för män. Fattar inte riktigt för jag har följt masktäthet och alla mått och stickat efter L för män. Hoppas att det löser sig med lite väta och knappnålar!

2 kommentarer: