onsdag 15 september 2010

Uppbyggnadsarbetet påbörjat

Mitt symetriska sinne tillät inte att muddarna så olika ut. Troligen mer beroende på att jag inte planerat det än beroende på utseendet.
I förrgår rev jag upp och igår skulle nya mudden varit klar om inte telefonen ringt och jag i andra luren hade en person jag gått nio år i grundskolan med. Nu hamnade jag en stund framför datorn och letade telefonnummer istället för att sticka det där sista varvet och sedan maska av. Den nya mudden blir faktiskt snyggare än den första. Jag har väl helt enkelt fått känsla för trådspänningen.

Telefonsamtalet rörde en klassträff som arrangerats av ett bolag som lever på att arrangera klassträffar, men klasskamraten tog sitt klassombudsuppdrag på allvar och försökte verkligen få ihop en träff med många ur klassen. Till saken hör att jag och min käre M gick i parallellklasser på högstadiet och båda fått inbjudningar. Vi har tittat på dem och inte gjort så mycket mer. Nu igår blev jag sugen på att se alla och höra vad de gör så här i mogen ålder. Några veckor återstår till träffen men helt klart är att en opinionsmätning just nu talar för att jag anmäler mig.

Jag vill bli klar med sonens tröja för efter på listan finns flera projekt till butiken. Lappland och Gotland pockar på uppmärksamhet.

Tur jag har Gunnel! Hon har gjort en kofta i Dyed mohair från Onion och nu håller hon på med en häftig poncho i Silenzio. Det funkar så bra för vi har en dialog och hon checkar av. Ponchon hade vi en snygg plan för men efter ett par kvällarsstickning kom hon in och sa att hon inte var nöjd. Och faktum var att vår färgkombination hade fått slagsida. Det var inte harmoniskt alls. Jag fick stickningen på lån och efter ett antal förflyttningar av färger och tillägg av färger så kändes det rätt. Igår var Gunnel inne igen bara för att visa att andra designen var så mycket bättre. Nu var det helt plötsligt inte längre en barnponcho med snedfördelade färger. Nu var det en vuxenponcho på väg att bli något!

Ikväll är det huset fullt med kursdeltagare. Malin och jag håller strumpstickningskurs och nu ligger kursmaterial, stickor och garn och väntar på att klockan skall bli 18! Skall bli så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar