torsdag 20 maj 2010

Jag är topptunnor rosenrasande!

Tänk att det skall vara så besvärligt att få ett mobilnummer flyttat! Nu har det gått 20 dagar sedan mitt bekymmer började!


Första veckan fick jag tillskickat mig en felaktig blankett som jag snällt fyllde i och skickade in.


Efter ytterligare några dagar ringde jag för 3:e gången till operatören. Får då reda på att man skickat felaktigblankett och att man skulle skicka ny. Blanketten kom och jag faxade in den, för att snabba på processen. Efter ytterligare ett par dagar så ringde jag igen. Då visade det sig att faxen hade blivit liggande pga av att en person varit sjuk. Arrggg! Nye kontaktpersonen lovade dock att ta hand om det och skicka info vidare till rätt personer. Om fem dagar skulle jag ha fått numret flyttat.


Idag, fem dagar senare så var läget oförändrat. Ringde igen. Lång väntan på att få bli kopplad lite närmre porteringsgruppen. Nu får jag nya besked. Pga av att numret ligger på mig personligen och inte på Tant Thea, så hade den andre mobiloperatören vägra släppa telefonnumret. Ny blankett kommer imorgon och på den måste jag väldigt tydligt ange att jag godkänner att man tar mitt personliga mobilnummer och flyttar över till mitt alldeles egna bolag. Om fem dagar kan ni återkomma och se vad som hänt.....


Blir man inte tokig? Man anser sig vara normalbegåvad och så kan man inte förutse alla problem som hela tiden dyker upp. Jag hatar att lägga kraft och humör på sådant här. Jag vill inte!

1 kommentar:

  1. Jag vet hur jobbigt det kan vara! Problemet är ju ibland att de inte bryr sig för nästa gång man ringer om exakt samma problem är det ju inte de som svarar. Dessa telefonsupporter kan ju sitta lite varsom helst i landet.
    Stå på dig och begär kompensation!

    //Evfa

    SvaraRadera